Saykomatrixx's Blog

Mart 7, 2010

Daybreakers

Vampir Avcıları

Vampir İmparatorluğu

Bu benim ilk vampir filmim değil. Dolayısıyla klişelere, aksiyona, monotonluğa veyahut aksiyona alışığım. Filmin oyuncu kadrosuna ilk bakınca “Vaaay!” dedim. Willem Dafoe ve Etham Hawke. İkisini de severim. İzlemek isterim. Willem Dafoeyi en son “Cirque de Freak” de seyretmiştim, Ethan Hawke ise “Before The Devil Knows You Are Dead”. Neyse yönetmen bizim Taylan biraderler gibi bir ikili. “Michael Spierig, Peter Spierig”. Bu ikili yönetim işlerinden de pek çakmam ama neyse, bir kişinin yapacağı işi niye iki kişi hallediyor. Film başlangıcında hızlı geçişlerle bizi ana hikayeye hazırlıyor. Kabullenme başlıyor ve ana hikayemize dönüyoruz. Filmdeki klişeler :

1- Vampirler insan kanı ile besleniyor

2- Vampirlik ısırık ile bulaşıyor.

3- Kendi türünün kanını içenler canavarlaşıyor (lanette diyebiliriz)

4- Vampirler kalbe ok veya kazık, olmadı kafası kesilince ölüyor.

5- Vampirler güneş ışığından ölüyor.

Bunlar zaten genel kabul görmüş “Braum Stokers Drakula” ve “Interview with the Vampire” ile kesinleşmiş olgular(??!) ve kabul etmemizde bir sakınca yok. Ama kabul edemediğim şey filmin bu kadar sığ ve sıradan kalmış olması. Acaba sorun iki kişinin yönetmesi mi? Yoksa konu mu çok işlendiği için etkilemiyor? Yoksa oyunculuklar mı çok yavan? Belki hepsi belki hiçbiri ama oturup koskoca sinema perdesinde de seyretsem bu film benim gözüme giremez. Belki iddialı olacak ama Blade 1 ve 2 hatta 3 daha güzel vampir filmleriydi. Bunu bana söyleten yönetmenlere ve bu filme bu kadar para harcayan stüdyolara geçmiş olsun diyorum. İzleyip izlememek size kalmış. İzlemezseniz kaçıracak hiçbir şey yok.

Yorum Yapın »

Henüz yorum yapılmamış.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

