Saykomatrixx's Blog

Şubat 27, 2010

Casper i7 İşlemcili Notebook Yapmış, Sonra O Notebook Servise Gitmiş.

Kuzenim Mustafa geçen ay sonunda kafayı gözü yardırıp, alacağı bursun tamamını Casper marka Core i7 işlemcili 4 Gb ramli GT 240M ekran kartlı, 500 gb hddli CORE i7 720QMye yatırdı. İlk başlarda memmun olduğunu zannetse de daha sonra bilgisayarda ram ve ısınma kaynaklı olabileceğini düşündüğüm sorunlar meydana geldi. Ne idi bu sorunlar? Sistem boşta iken %33-35 arası Ram kullanımı. (Düşünün 4gb ramin 3/1i sadece idle için gitti, :D). Basit, müzik dinleme işlemi sırasında Ram kullanımının birden %70-80 seviyesine fırlayıp işletim sisteminin donması, hesap makinesi gibi basit bir program açılırken sistemin kilitlenmesi, oldukça eski bir oyun olan Call Of Duty 2 oyununu oynarken kare kare ilerleme ve takılma. Sadece COD mu? tüm 3D uygulamalarda aynı kare kare ilerleme sorunu tekerrür etmekte. İşletim sistemi olarak ise Windows 7 Home Premium 64 bit yüklü. Bu işletim sistemini 4 gb ramin tamamını kullanmak için yüklemek zorunda, diğer türlü 32 bit işletim sistemleri 3.25 g ram bellek adresleyebildiğinden takılı olsa da işletim sistemince görülmeyen miktar kullanılamıyor. Neyse kaldırdık götürdük CASPER İç Anadolu Bölge Müdürlüğü Teknik Servisine. Adresi Öveçler 4. cadde No:7. Servis kabuldeki elemana anlattık derdimizi. Virüstür, şöyledir böyledir dedi ama inceleyince sorun olduğu konusunda ikna oldu ve makbuz karşılığında cihazı teslim ettik. Ortalama 1 hafta çinde bir cevap alacağımız söylendi. Tatmin olduk ve bilgisayarı verip geri döndük. İnsanın alıştığı cihazlardan ayrı kalması biraz zor oluyor. Bizim Mustafa biraz mahzunlaştı ama atlatır😀. Bu CASPER notebook işinin peşini bırakmayacağım. Gelişmeler için blogumu takip ediniz.

23 Yorum »

  1. Servise gitmiş, bir daha gelememiş.😀 Kuzenin sana danışmadı mı hiç? Casper’ı hep son çare olarak görürüm. Pek yanaşmak istemem.:D

    Yorum tarafından Kemal — Şubat 27, 2010 @ 2:42 am

    • Kuzene Ne Asuslar ne Samsunglar baktık, o gitmiş Capser aldı benden habersiz. Alınca da bana hayırlı olsun demek düştü😀 Şimdi uğraşacaz bakalım.

      Yorum tarafından saykomatrixx — Şubat 27, 2010 @ 5:21 pm

  2. Casper kullanan kuzen, kuzen değildir bundan sonra!

    Yorum tarafından Ayberk Kimsesiz — Şubat 27, 2010 @ 9:49 pm

    • Hacı elektroworldden almışlar zati. Orada bilmez bir reyon görevlisi bu son teknoloji, markası Türk markası birşey olursa garantisi şöyle, benzer markaların notebookları şu kadar lira diye iteklemiştir. Her ne kadar tavsiye versem de harcayacak olan o. Kaldıki servise götürüken keşke para iadesi yada değişim yapabilsek diye mırıldanıyordu😀

      Yorum tarafından saykomatrixx — Şubat 28, 2010 @ 2:05 am

  3. Aynısı benim başımda

    Yorum tarafından laptop tamiri — Mart 6, 2010 @ 2:40 am

  4. […] @ 9:17 pm Daha önceki blog girdilerimde, daha spesifik adres verecek olursam ha şooorda (casper i7 işlemcili notebook yapmış…) Core i7 li bir Caper hikayesi anlatmıştım. Dün kuzenim aradı. Casper teknik servisine […]

    Pingback tarafından Casper Notebook ve Teknik Servis Macerası Raund 2 « Saykomatrixx's Blog — Mart 6, 2010 @ 9:17 pm

  5. dostum bence bu sorunların kaynağı denetim masası içindeki güç seçeneklerinden kaynaklanıyo.

    Bendede aynısı var (hatta modelide aynı), bu aletin güç yönetimi açısından 3 profili bulunuyor: yüksek performans, dengeli ve güç tasarrufu. güç tasarrufunu seçersen 1.6 ghz de çalışıp 1 veya 2 gb ram kullanıyor, ve ram’in kullanım yüzdesine baktığında şaşırabilirsin. masaüstü boştayken bile kasabilir😀

    Eğer “çakal yetkili servis” lerden birine denk geldiyseniz, bunu açıklamayıp sizi “mağdur” etmeye çalışmışlardır.

    Bugün benim eski hp laptop arızalandı yetkili servis “ana fan değişcek 250 tl’ye olur dedi. karşısındaki bilgisayarcıya gittim 75 tl’ye yaptı.

    Yetkili servise güvenme.

    Yorum tarafından fikret — Nisan 19, 2010 @ 3:16 pm

    • O halde biz bu güç seçeneklerinden yüksek performansı seçersek sorunlarımızdan kurtulacak mıyız? Yada dengeliyi?

      Yorum tarafından saykomatrixx — Nisan 20, 2010 @ 10:30 pm

  6. büyük ihtimalle çözüm bu. Yoksa cihaz hakkaten arzalıdır

    Yorum tarafından fikret — Nisan 21, 2010 @ 3:08 pm

  7. aynı makine bendede war aynı sorunlar war böyle konfigürasyon nasıl böyle kasar anlamamıştım ama pratik türk zekası olarak pc nin alt tabanında ki contaların altına şişe kapağı koyup(masadayken) pc yi 2 cm yüksekte kullanınca rahat nefes alıp iyi performans verebiliyo :))) denetim masasında güç seçeneklerine yeni baktım umarı m faydası olur…

    Yorum tarafından yiğit uğurlu — Mayıs 25, 2010 @ 12:00 am

  8. bu arada güç seçeneklerinde yüksek performans yapınca dehşet hızlanıo

    Yorum tarafından yiğit uğurlu — Mayıs 25, 2010 @ 12:15 am

  9. Teşekkürler, Kuzenime söyledim. Birde güç seçeneklerinin değiştirip ben kendim test yapacağım. Sonuçları burada yazacağım.

    Yorum tarafından saykomatrixx — Mayıs 26, 2010 @ 3:22 am

  10. supersiniz

    Yorum tarafından iPhone Teknik Servisi — Temmuz 21, 2010 @ 12:25 pm

  11. Bu söyleyeceklerim yeni laptop alıcak olanlara.O kadar forumları araştırdım yorumları okudum, 100 kişi varsa bunların 99’u casperdan şikayetçi.Hepsinde de ısınma ve fan sesi sorunu var.Kesinlikle casper almayın.

    Yorum tarafından sinan — Ağustos 19, 2010 @ 2:09 pm

  12. bence casper ve exper yerine IBM/LENOVO almanızı tavsiye ederim.

    Yorum tarafından Laptop tamiri — Ekim 8, 2010 @ 9:24 am

  13. o işletim istemine 1.500-1.600 sizcede biraz az değilmi bide neymiş turbo boost la 3.33 e kadar çıkıyormuş araştırmalarım sonucu size 3 marka vereyim ASUS-SONY-LENOVO(hesaplı ve kaliteli olanlar) MONSTER ve ALLİENWARE ise notebook un krallarıdır

    Yorum tarafından çağdaş — Aralık 25, 2010 @ 11:48 pm

  14. ya arkadaşlar boşversenize bilgisayardan anlamayanlar bilgisayarcı kesilmiş. ben 3 ay önce aldım valla gavur gibi çalışıyor. en ağır oyunları en ağır programları yükledim sinek vızıltısı kadar ses yok ısınma problemim hiç olmadı… tek problemim ses kalitesi. onun dışında bilgisayar donanım işidir. hepsinin işlemcileri anakrtları ekran kartları aynı fabrikadan çıkıyor. casperden 1590 tlye aldığım bilgisayarın eş değeri toshiba ve sonyde 3.600 3.700 tl arasında değişiyor. kendini kazıklatmak istiyorsanız siz bilirsiniz.. üstelik casper türk markası😉

    Yorum tarafından kerem — Şubat 7, 2011 @ 2:28 pm

  15. 2 tane aldım geçen hafta. 2 adet CNL.I640-8M35P laptop. bunlardan birinde ölü pixel çıktı. Dİğerindede çok aşırı kitlenme oluyor. Hiçbişey yapmıyorken bile durduk yere kitleniyor alet. Onu geçtik bi şekilde çözülür ama ölü pixel öyle değil. aldığım mağaza iplemiyor. casper servise kendim gönderdim ve hala orda. cevap vermiyorlar. incelemede diyorlar. 2 haftadır neyi inceliyorlar ben 2 dk. gördüm pixeli dertleri ne bunların.. Türk malı yerel sermaye yerli malı diye alıyoruz ama hakkaten mağdur oluyoruz. casper alacaklara sesleniyorum siz siz olun düşmeyin. gidin verin 3-5 lira fazla alın adam gibi hp asus toshiba dell acer.. Aman aman dikkat !!! Neymiş efendim kapalı ambalaj içinde ne oldğunu bilmiyoruzmuş. ya kalite kontrol diye bişi var ki ölü pixel üretim esnasında ortaya çıkar. 2000 tl i bay sonrada kutudan ne çıkarsa bahtına.. Mahkemeye vermeye hazırlanıyorum şu an..

    Yorum tarafından hakkı — Mart 7, 2011 @ 1:42 pm

    • ya bunasıl iştir sen git 1754 e casper i7 al 6gb ram yok ati5650 ekran kartı ama ev arkdşmla aynı vıdeoyu izlerken o izlıyo btryo ben daha 1.dknın domasını beklıyomm ya bunu sbebi nedir bırı bana özedlden faceden yazsn bea bı zahmet harbiden pek bişi cakmıyom pcden face :mehmet funner e-mail m.kagitci@windowslive.com

      Yorum tarafından mağdurumda mağdurum:=) — Mart 24, 2011 @ 12:28 pm

  16. arkadaslar elektronık bu sonucta markaya bakmayın bosuna sans ısı bende casper kullanıcıyım ve cevreme de 10 tane aynı laptopdan aldırtım 1 ı arızalandı 1 yıl ıcınde o da kullanıcı hatasından dedım ya sızın tek sorununuz sanssız olmak bı de aldıgınız yer cok onemlı

    Yorum tarafından firtina07 — Temmuz 15, 2011 @ 1:35 pm

  17. o işletim istemine 1.500-1.600 sizcede biraz az değilmi bide neymiş turbo boost la 3.33 e kadar çıkıyormuş araştırmalarım sonucu size 3 marka vereyim ASUS-SONY-LENOVO(hesaplı ve kaliteli olanlar) MONSTER ve ALLİENWARE ise notebook un krallarıdır

    Yorum tarafından yusuf — Mayıs 21, 2012 @ 1:52 pm

  18. ben kullanyorm casper çok iyi 1200 e aldmher gün 10 saate kadar ack hiç bir şey olmadı siz bence asus tosiba deyip unlu markalar alıp fazla paara verysnz enaylr

    Yorum tarafından can — Ekim 5, 2012 @ 11:24 am

  19. slm bende yeni aldım casper intel core i7 2000 liraya aldım 2 gb ekran kartı var makina ilk iki ay guzeldı simdi çok aşırı ısınıyor oyunla alakası yok masa üstünde bile fan sıcaklıgı 70 lere çıkıyor biraz daha böyle giderse bende göndericem garantiye baksınlar elımde patlıyacak dıye tırsıyorum nvıdıa 540 ekran kartı var ama kof valla öyle casper mı aman aman bidaha bayisinin önunden geçmem

    Yorum tarafından kaleli17 — Mart 11, 2013 @ 2:46 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

