Saykomatrixx's Blog

Şubat 15, 2010

Malumun İlanıdır!

TÜİK denen bir kamu kuruluşu var. Eski Adı DİE. Yani devlet İStatiktik kurumuydu, sonradan Türkiye İstatistik Kurumu oldu. Adı değişmeden önce de devletin menfaati ne yönde istatistik hesaplanması gerektiriyorsa o şekilde hesaplardı, değiştikten sonra da devlet %kaç oran istiyorsa onu çıkartıyor. Devletin elinde, devlete bağlı ve devlet memuru çalıştıran bir kurum olduğu için yaptığı incelemelerin, açıkladığı oranların, miktarların benim gözümde zerre kadar değeri yok. Birde elde ettikleri yamuk oran ve istatistiklerle Avrupa Briliğini kandırmaya çalışıyorlar. Hadi biz neyse deelin gavuru görüyor, biliyor kardeşim. Bağımsız kuruluşlar, özerk ajansları var. 1 yerden değil 10 yerden rapor alıyorlar.

Neyse dün yaptığım market alışverişinden sonra tekrar TÜİK ve onun maraba zihniyetli yöneticilerini anasım geldi. Niye mi? Sıkı durun :

1 kilo yeşil sivri biber tamı tamına 5.99 yani 6 Lira. Ben ne kadar alabildim ?  Topu topu 5 tane.

1 kilo patlıcan 5.99 yani 6 lira. Ben ne kadar alabildim? Hiç

1 kilo kabak 3 lira. Ben ne kadar alabildim? 800 gram

Domates salatalığa dönüp bakmadım bile.

1 kilo elma : 1.45 Lira

1 kilo portakal : 0.90 lira

heheyt, kimin haddine meyce sebze yemek bu memlekette? Siz kendinizi ne zannediyosunuzda bu lüks tüketim malları olan meyveleri alıp satmaya kalkıyorsunuz? Pekiii güzide devlet dairemiz TÜİK geçen ay ne kadar enflasyon oranı açıkladı? Tüfe (yani Tüketici Fiyat Endeksi) %1.85 , diyeceksiniz ki o oran ocak ayınınki. Şubatın ki önümüzdeki ay çıkacak. E peki Bu biber, patlıcan hep 6 liramıydı kardeşim? Yok ona bir sözleri yok. Çünkü işgüzar TÜİK personeli eğer bir ürünün fiyat artışı enflasyon oranını etkileyecekse, o ürünü enflasyon hesap sepetinden şutlayı veriyor. Körler ve sağırlar birbirini ağırlıyor. Bir de utanmadan kalkıp her ay ilan ediyorlar. Püeeeh. Aha incelemek isteyenler için bağlantı.

Yorum Yapın »

Henüz yorum yapılmamış.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

