Saykomatrixx's Blog

Şubat 11, 2010

Access Point Geldi

Dün bahsettiğim kablosuz hayat düzenlemesinin ana öğesi Tp-Link TL-WR543G Access Point bugün saat 12:10 gibi Yurtiçi kargo tarafından bana ulaştırıldı. Hepsiburada ve Yurtiçi kargo şirketlerine buradan selam ediyor, teşekkürlerimi iletiyorum. Yeri geldiğinde eleştirdiğimiz firmaları, görevlerini layıkıyla yerine getirdikleri zaman tebrik etmemiz gerekiyor.

Kutuyu kargo elemanının yanında açtım, baktım kontrol de bir sorun yoktu, elemanı yolladım. Kutuyu açtım,  daha önceden Aktan aynı üründen aldığından ürünün dış kutusuna ve cihazın görüntüsüne aşinayım. İçinden 1 AC/DC adaptör, 1 adet kablosuz anteni, 1 adet RJ-45 lan kablosu , kullanım kılavuzu CDsi, ingilizce kitapçık ve Türkçe hızlı kurulum broşürü çıktı. Hemen inceledim broşürü, ee bu kolay. AP’yi aldım, antenini monte ettim, kabloların paketlerini açtım ve Modemin yanına yolladım.

Önce AP’yi güç kaynağına bağladım. Daha sonra Modemin arkasından gelen ağ (RJ-45) kablosunu modemin arkasındaki WAN girişine soktum. Daha sonra da Modemin Lan portlarından 1 numaraya bir RJ-45 kablo bağladım, diğer ucunu da bilgisayarımın ethernet girişine taktım ve takma çıkartmaya yönelik bütün olayları bitirdim.

AP’nin ayarlarını yapmak için arayüze ulaşmak gerekiyor. Arayüze ulaşabilmek için IE veya firefoxta adres kısmına elimizle 192.168.1.1 yazıp entera basıyoruz. Bize şifre ve kullanıcı adı soruyor. Fabrika ayarlarına göre bu alanları küçük harfler ile “admin” yazarak dolduruyor ve enter ile AP arayüzüne giriyoruz.

İlk yapılacak iş soldaki menüden Quick Setup’ı seçemek. İlk çıkan uyarı bu düzenlemeri yapacaksanız nexte tıklayın diyor onu tıklıyoruz. 2. pencerede 2 seçenek sunuluyor. Burada üstteki “AP Client Router” var olan bir kablosuz internet ağına bağlanılmak isteniyorsa seçilmeli. “AP Router” ise benim gibi kablolu bağlantısını kablosuza çevirmek isteyenlerin seçmesi gereken çalışma modu. Ap routeri seçip next diyoruz.

Karşımıza bağlantı ile ilgili IP ayarı sayfası geliyor. Dinamik-değişken ipyi seçiyorum. Eğer internet servis sağlayıcınızdan statik-sabit ip hizmeti alıyorsanız burada “Static IP” seçeneğini seçmeniz gerekiyor. Next diyorum

Şu anki menüde kablosuz yayın ile ilgili ayarları yapacağız.

Wireless Radio : AP’nin kablosuz özelliğini açmak için enable seçeneğini seçiyoruz

SSID: yayın yapacağımız kablosuz ağımıza ait olacak isimi buradan ayarlıyoruz. İsterseniz değiştiremenize gerekyok

Region: Buradan hangi ülkede isek o ülkeyi seçiyoruzki radyo sinyali ile ilgili düzenlemeyi cihaz otomatik olarak yapsın. Tabiki Türkiye

Channel: bu ayarı anlamadım ne olduğunu o yüzden değiştirmedim

Mode : 54 Mbps seçiyoruz.

Ve böylece modemimizi bağladığımız AP’içinde kablosuz bağlantı ayarlarını tamamladık ama işimiz bitmedi. Niye? Kablosuz ağımızı sömürmek isteyebilecek bazı sülük ve yavşaklara karşı bu ağ için sifreli güvenlik önlemi almalıyız. Bunu ise soldaki menüden “Wireless – Wireless Settings ” seçerek yapıyoruz.

SSID, Region, Channel, Mode seçeneklerinde değişiklik yapmıyoruz. SAdece alt kısımdaki “Enable Wireless Security” seçeneğini aktif hale getiriyoruz. Böylece alttan ayarlarımızı halledeceğiz.

Security Type olarak WEP öneririm. WPA’dan daha güvenli ve daha gelişkin bir şifreleme sunmakta.

Security Option seçeneği Automatic olarak kalsın.

WEP Key Format için ASCII seçeneğini aktif ediyoruz. Böylece kalvyedeki tüm tuşları şifremizin içeriği için kullanabiliriz.

Aşağıda KEY 1 alanına şifremizi giriyoruz. (13 karakterin tamamını dolduruyoruz, ekdik yazarsanız AP şifrenizi kabul etmez, dikkatli olun) Karşısındaki “key type” alanından 128 bit seçiyoruz.(152 biti seçmeyin, işletim sistemi olarak XP kullananlar 128bit üstündeki şifreleme ile bağlantı kuramıyorlar.)

Tüm işlemleri yaptıktan sonra alttaki save seçeneğini seçiyoruz ve bağlantımızı şifreleme olayını da halletmiş oluyoruz. Kablosuz bağlayacağımız laptop yada netbook üzerinden kablosuz ağları arattırıp, kurduğumuz bağlantıyı seçiyoruz. Şifreyi girince artık taşınabilir cihazlarımızla da sorunsuz olarak internete girebiliriz.

Önemli noktalar:

1- AP menüsüne giriş sayfasında kullanıcı adı ve şifresini mutlaka değiştirin. Değişikliklerinizi bir değil 2-3 yere not alın ki unutursanız çabuk ulaşabilirsiniz. Bu değişiklikleri AP menüsünde System Tools kısmındaki Password bölümünden yapıyorsunuz.

2- Aynı şekilde Kablosuz ağınıza atadığınız güvenlik şifrenizi de pek çok kağıda yazın. Böylece aradığınızda bulmanız kolay olur. 13 haneli şifreyi sürekli hatırlamayabilirisiniz. Şifrelerinizi email veya bilgisayar üzerinde belge içinde saklamanızı önermem. Eski kağır kalem çok daha güvenli bir yöntemdir bu konularda.

1 Yorum »

  1. […] paylaşması sıkıntı doğurdu. Bu yüzden gittik TP-Link Acces point aldık onunla ilgili de birkaç şey çiziktirmiştim. Neyse. Şimdi bakıyorum, uydunet yeni bir kampanya başlatmış. Kablosuz Modem […]

    Pingback tarafından Enayiyiz Biz Sırtımıza Binen Çok Olur « Saykomatrixx's Blog — Şubat 18, 2010 @ 12:04 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

