Saykomatrixx's Blog

Şubat 10, 2010

Sonunda Bende Kablosuz İletişime Geçiyorum

1 yılı aşkın süredir modem kampanyası ile beraber geçiş yapıp kullandığım Uydunetin, tek portlu modeminin, hantallığından kurtuluyorum. Benim aboneliğim zamanında olmayan kablosuz modem üyeliği kampanyasını esefle kınıyorum. Neden internet servis sdağlayıcıları mevccut abonelerini eşşek, öküz, mal yerine koyar? Mesela yeni kampanya yapınca mevcut abonlere fatura ile uygun bir şekilde yeni kampanyalardan yararlanma imkanı sunulabilir. Eski kablolu modem kullanıcısına dersinizki, size kablosuz modem verelim ama sizde bize verdiğiniz taahhütü uzatın. Olmaz mı? Bal gibi olur. Böylece eldeki abonenin taahhüt sonunda kaçmasını da engellemiş olursunuz.

UyduNet (namı diğer KabloNet) teknolojisi nedeniyle normal Router özellikli ADSL modemler ile dağıtalamıyor. Bunu geçen sene yaptığım uzun araştırma sonucu anlamıştım. Yaılması gereken şey WAN girişli, çok portlu bir Wireless (kablosuz) ACCESS POINT almaktı. Zamanında şartlar nedeniyle gerçekleştiremediğim eylemi bu sefer gerçekleştirdim ve pazartesi günü Hepsiburada internet sitesinden siparişi verdim (Verdim ama içim içimi kemirdi, Bugün kargolandı mesajını almam dahi beni rahatlatmadı, ya ürün arızalı çıkarsa diye içim içimi yiyor) Bugün akşam ürününüz kargoya teslim edildi diye e-posta yolladılar, demekki paket yarın elime ulaşacak.

Paket ulaşınca ilk yapacağım iş kargo paketinin herhangi bir şekilde zarar görüp görmediğini, etiketlerinin sağlamlığını kontrol etmek. Daha sonra kargo elemanından rica edeceğim, içindeki cihazın yepareliğini onayladıktan sonra gitsin. Kargoda oluşabilecek hasarlar ile ilgili her türlü kontrolu kargo görevlisi ile beraber yapıp, karşılaştığınız olumsuzluklar olursa, ona tutanak tutturmanız gerekiyor. Sakın unutmayın.

Daha sonra kurulumu ile uğraşacağım. Açıkçası kurulumu kolay, pek sıkıntı çekeceğimi sanmıyorum ama P2P programları için ayar yapmam gerekecek. Torrent sıkıntı çıkarmaz gibi ama emule gibi port açıp port ayarlanması gerkene kıl programlar beni uğraştıracak gibi. Daha önceden deneyim yaşayıp tecrübe sahibi olmuş Aktan bna yardımcı olacaktır ama o da bilgisayarını evde bıraktığı için anca teorik yardımda bulunabilir. Neyse bir şekilde sorunları aşacağımı düşünüyorum. Artık insanlar kablosuz ağ için taram yaptıklarında benim ev bağlantım da gözükecek. Mutlaka birisi bana küfredecek, “şifrelemiş bağlantısını ipne” diye😀. Acaba bağlantının görünen ismini ne yapsam😀 Hımmm biraz düşüneyim…

Yorum Yapın »

Henüz yorum yapılmamış.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

