Saykomatrixx's Blog

Şubat 6, 2010

Everest Kablosuz Mouse Saçmalığı

Babam yakın sayılabilecek bir zaman önce Everestin SP-R11 model nolu IR(kablosuz) faresini almış. Laptopunda sorunsuz çalışan farenin usb aparatını söküp takınca cihaz çalışmadı. Üstündeki düğmeye bastık, usbdeki düğmeye batık. ıı ıh alet çalışmıyor. Pilleri değiştirdik tuşlara basınca, gözü hareket ettirince reaksiyon veriyor ama masaüstünde imleç hareket etmiyor. Nerdeyse 2 ay süren internetsizlik sonucunda Segmeti arayayım derken google amcada son bir arama yaptırdım. Segment bilgisayarın Sıkça Sorulanlar sayfasında ürün sorunları ile ilgili başlıkta şunu gördüm :

Kablosuz klavye Mouse seti 3 adet düzenekden oluşmaktadır. 1.si klavye ve Mouse alıcısı(bilgisayarın klavye mose girişine takılır.),2.ncisi Klavye ve Mouse. Kullanılacak pillerinin sağlam olup olmadığından eminolduktan sonra klavye ve Mouse nin pillerini takıyoruz. Alıcı yı da bilgisayarımıza taktıkdan sonra alıcının üzerindeki veya modele göre değişiklik gösteren,bazen de alıcının altında bulunan connect tuşuna bir kez basıyoruz.(alıcı üzerindeki ışık yanıp sönmeye başlar,taki elemanları tanıyana kadar)5 saniye içerisinde devamında klavye üzerindeki connect tuşuna,5 saniye içerisinde devamında yine Mouse deki connect tuşuna basarak klavye ve Mouse ile alıcısı arasındaki başlantıyı bu şekilde kurmuş oluyoruz. (bu durumda alıcı üzerindeki yanıp sönen ışık durmuş olacaktır.) Şu halde ürünleri sorunsuz kullanmış olacaksınız.

Gerçekten yazıldığı gibi yapınca, valaaa fare cillop gibi çalışmaya başladı. Burdan segment bilgisayara teşekkür ediyorum ve olurda aynı sorun yaşayan varsa diye buraya da yazıyorum.

31 Yorum »

  1. Kardeş dediklerini yaptım ama olmadı bendede aynı model mouse var ama bi turlu usb okumuyor baska bilgisayarda bi kere okumuştu ama yardımcı olabilirmisin ?

    Yorum tarafından Serkan — Nisan 9, 2010 @ 12:25 am

    • Vallahi yazılan prosedürü uygulayınca ben ürünü çalıştırdım. USB den bağladığın alcının düğmesine bas önce. Sonra 5 saniye içinde farenin altındaki düğmeye bas. Tanıması lazım. bir püf noktası eğer alıcıdaki düğmeye bastıktan sonra farenin altındaki kızıl lazer göz pır pır titremiyorsa bağlantıda sorun vardır.

      Yorum tarafından saykomatrixx — Nisan 9, 2010 @ 12:47 am

  2. msn varsa ekleyebilirmisin srkn@hotmail.it

    Yorum tarafından Serkan — Nisan 9, 2010 @ 1:12 am

  3. sürücüsü fln varmı sende ? ekleyebilirmisin msni

    Yorum tarafından Serkan — Nisan 9, 2010 @ 1:18 am

    • Hocam msnden ekledim. Bende deliler gibi sürücü aradım ama sürücüye felan ihtiyaç yok. zaten ortalıkta sürücüsü de yok. Siz olanları anlatın birer birer. Bakalım çözebilecekmiyiz.

      Yorum tarafından saykomatrixx — Nisan 9, 2010 @ 1:59 am

  4. ben mause hakkında bi sorun belirticektim alttaki reset tuşuna bastım işlevsiz hale geldi : tekrar nasıl kullanılabilir ??

    Yorum tarafından ferhat — Mayıs 17, 2010 @ 8:48 pm

    • Farenin altındaki açma kapatma düğmesinden cihazı kapatın. Sonra tekrar açın. Açtıktan sonra bilgisayarın usb portuna bağlı aparatın üzerindeki tuşa basın. 5 saniye süresince farenin altındaki göz titreyecektir. Titrerken farenin altındaki reset tuşuna basın ve fare çalışmaya başlayacaktır.

      Yorum tarafından saykomatrixx — Mayıs 18, 2010 @ 1:10 am

      • saykomatrixx bu son açıklayıcı mesaj işe yaradı allah razı olsun.

        Yorum tarafından elif serttaş — Ekim 26, 2010 @ 4:01 pm

        • Sorununuza çözüm bulabildiysem ne mutlu bana.

          Yorum tarafından saykomatrixx — Ekim 27, 2010 @ 8:43 am

  5. bende everest dlk-9852rf ve dlm-308ep var
    klavye ve Mouse alıcısını bilgisayara bağladım ancak hiç ışık yanmıyor
    bu setin driver’i varmı???

    Yorum tarafından mehmet — Nisan 1, 2011 @ 11:15 am

    • Hocam Prosedür yukarıda yazıyor. Uyguladığınız halde sonuç alamadıysanız Segment Blgisayarın teknik servisine başvurabilirsiniz.

      Yorum tarafından saykomatrixx — Haziran 6, 2011 @ 1:03 pm

  6. Benim Km-262 farem var. Ama Kullanamıyorum Nasıl Çalıştıracağımı Anlatabilir misiniz? Masaüstü Bilgisayar…

    Yorum tarafından Yasin — Nisan 1, 2011 @ 4:42 pm

    • Hocam yukarıdaki çözüm tüm setler için kullanılan çözüm. Bir deneyin. Olmadı Segment bilgisayarın teknik servisine başvurabilirsiniz.

      Yorum tarafından saykomatrixx — Haziran 6, 2011 @ 1:28 pm

  7. hay senden allah razı olsunn .. vallahi basardıkk.. ne driver mıs bee aylardırr arıyordumm .. sonu8nda burada hallettımm işimii sag olasınn yaaaaa

    Yorum tarafından omur — Haziran 5, 2011 @ 1:01 am

  8. titreme nasıl bişi oluy ışıkmı titriyo yoksa sönüp yanıyomu ?

    Yorum tarafından CenAn — Haziran 25, 2011 @ 8:57 pm

    • evet titriyor, sanki azalıp artıyor.

      Yorum tarafından saykomatrixx — Temmuz 17, 2011 @ 9:38 pm

  9. Selam Hocam…

    Bende Everese SM-2813 Kablosuz Wireless Fare var 9 gündür çalışıyordu ama bugün çalışmamaya başladı…

    Piller Sağlam Ayrıca Usb Portunun Üstünde ve Farede Reset Düğmesi yok ne yapabilirim?

    Yorum tarafından Ufuk Yuksel — Ağustos 3, 2011 @ 8:38 pm

    • Hocam cihaz ile bilgisayar arasında eşleşme için mutlaka bir düğme bulunmaktadır. Sıralamayı tekrar deneyin. Olmadı cihazı başka bir usb portuna takarak deneyin. Birde denetim masasından fare ayarlarına bakın. Olmadı hassasiyet ayarlarını değiştirin.

      Yorum tarafından saykomatrixx — Eylül 13, 2011 @ 1:32 am

      • malesef öyle bi düğmesi yok, kutusundan çıkan kıytırık kullanma klavuzunda 2 tuşa aynı anda basıp bişeyler yapın diyodu ama tabiki attığım için hatırlamıyorum ve nettede herhangi bişey yok, benim mouse ta aynı durumda yatıyo öyle😦

        Yorum tarafından kerem — Aralık 13, 2011 @ 11:12 pm

  10. hocam bende bugun kablosuz fare aldım bıgmaster marka hepsını taktım donanımda yukledı fare ısıgıda yanıyor ama farede hareket yok ok ole duruyor ne yapmam lazım

    Yorum tarafından Murat Baş — Ekim 23, 2011 @ 6:36 pm

  11. bende ki mouse aparatsız ve bilgisayar hiç bir şekilde bunu görmüyor

    Yorum tarafından burak — Mart 21, 2012 @ 6:28 pm

  12. valla teşekkürler. alıcı düğmesine bastım. ışık yanıp sönerken 5 saniye içinde mause nin altındaki düğmeye bastım. işlem tamam teşekkürler.

    Yorum tarafından mehmet — Nisan 29, 2012 @ 7:59 pm

  13. slm arkadaşlar, kablosuz mause aldım everest marka. laptop ‘a takdım, hiç problemsiz çalışıyor. fakat sorun tekrar laptap,ı açınca. ozaman çalışmıyor mause. laptap tan vericisini çıkartıp tekrar takınca aktif hale geliyor. hep böyle çıkarıp takıcakmıyım yawwww ??? bi yardım

    Yorum tarafından ahadow20 — Mayıs 7, 2012 @ 8:28 pm

  14. kablosuz mause ve fareler için driver gerek yoktur onlarda normal klavye ve mouse gibi tak çalıştırdır fakat yeni çıkan marka ve modellerde xp işletim sisteminde hatalar oluşmaktadır bunu 2 şekilde halledersiniz 1 yol format atarak (format atmadan önce bios ayarlarından kalvye ve mouse ayarlarını yapın sonuçta usb olarak görüyor) 2.yol ise usb portlarının kontrollerini sağlamak eğer yine çalışmıyorsa ürünü geri iade edin…

    Yorum tarafından ahmet — Haziran 11, 2012 @ 4:50 pm

  15. teşekkürler gercekten işe yaradı usb deki dügmeye tıkla hemen ardından mausdeki düğmeye tıkla hemen calısacaktır bende anında calıstı bir aydır kullanamıyordum …. cahillik ne kötü heheheheee

    Yorum tarafından ugur — Temmuz 2, 2012 @ 5:54 pm

  16. bende kablosuz war kurulum cd side yok sadece usb girişi war onuda taktığımda çalışmıo ne yapanilirim

    Yorum tarafından emirgaming — Kasım 11, 2012 @ 7:41 pm

    • hocam yazıda yazan aşamaları uygulayın çalışacaktır. Olmadı bilgisayarınıza taktığınız usb portunu değiştirip tekrar deneyin

      Yorum tarafından saykomatrixx — Kasım 19, 2012 @ 12:12 am

  17. Bende mouse aldım everest SM-275 düzgüncene kullanıyordum fakat birden donmaya başladoı pili bitiyor diye degiştireyim dedim yeni pilleri taktım çalısmadı eskilerini tekrar taktım yine calısmadı usb alıcısını görüyo ama mouse da ısıklar felan yanmıyo

    Yorum tarafından Caner — Kasım 2, 2013 @ 2:24 pm

  18. fareye reset attım çalışıyo fakat sağ yerine sola aşağı yerine yukarı gidiyo bu kurbaaaaa,
    acil yardım deli olacam

    Yorum tarafından birol — Kasım 18, 2013 @ 10:32 am

  19. kARDEŞİM PİLİN TEKİNİ ÇIKAR SAĞTUŞ VE ORTADAKİ DÖNEN ZIMBIRTIYA BASILI TUT VE PİLİ TAK ELİNİ 2 TUŞTAN KALDIRMA VE ALICIYI PC YE TAK IŞIK YANIP SÖNENE KADAR BEKLE ÇALIŞIR,

    YAPAMAZSSAN 5378512989 ARA YARDIMCI OLUYUM

    Yorum tarafından birol — Kasım 18, 2013 @ 2:27 pm

  20. world of warcraft mmo wireless mouse aldım , tuşlar çalışıyor fakat hareket etmiyor mouse dedikleriniz aynen yaptım ama nafile. Daha önce çalışıyordu birden bu hale geldi yardım ederseniz çok sevinirim

    Yorum tarafından bora — Kasım 4, 2014 @ 8:54 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

