Saykomatrixx's Blog

Kasım 5, 2009

Yemek Yapmak ve Köri

Filed under: Gündelik — Etiketler:, , , , , , , , , , , , , , , — saykomatrixx @ 5:59 pm

İlginç ama yemek yapmayı seviyorum. Gerçi yemesini de seviyorum yemeği ama yapmak daha bir hoşuma gidiyor. Bir ritüel tarzında malzemeleri teker teker çıkartmak, yıkamak, soymak, ayıklamak, kızartmak, yağlamak, fırınlamak, ocakta közlemek… Her türlü yemeği de yapmaya çalışırım, malzemelerim el verdiği sürece. Mesela bu aralar Köriye takmış durumdayım. Öyle gidip marketten köri sosu almayacağım. Aktara gidip oradan baharat olarak alma planım var. Sonra da yaptığım yemeklerde az, çok kullanarak neye daha çok yakışıyor diye test ederim.

Yanlış bilmiyorsam köri en çok et yemeklerinde (güveç, sulu et yemekleri vs…) kullanılıyor. Anavatanı da Hindistan olsa gerek, gerçi Çin de olabilir. En beğendiğim yemeklerim ise mercimekli köfte, sosisli poğaça, ciğer kebap. Malum fiyatlardan dolayı pek et alıp yiyemiyoruz, et yemeği için Kurban Bayramını bekliyorum. Bu arada aklınızda bulunsun 2009 Kurban Bayramı 27 Kasımda başlıyor. 26 Kasım arefe günü.

5 Yorum »

  1. O köri denen şeye annem de takmış durumda. Babam da köri değil o çaman otu deyip duruyor. Dünyamızı karıştırdı pis baharat😛 Yemek demişken, benim de yapasım geldi. En son şu tipsizi yapmıştım; http://www.gokcevil.com/e-gunce/131-ayumiyo-starch-panic.html

    Yorum tarafından gokcevil — Kasım 6, 2009 @ 2:04 am

  2. Köri ile çemenin temeli olan çemen otu aynı demeyin bana😀 gerçekten yıkılıp giderim şuracıkta.😀 Farklı birşey olmalı evet, olmalı. Olmak zorunda. Velhasıl kelam, Cumartesi günü köri ile ilk yakınlaşmalarım başlayacak. Hayırlısı. Verdiğiniz bağlantı çalışmıyor açıkçası merak etmiştim tipsizi. benim tipsizlerin prototipini😀

    Yorum tarafından saykomatrixx — Kasım 6, 2009 @ 3:22 am

  3. Nerden denk geldim bilmem, ama rahatça hakaret ettiriyor kendine hosting firmam. Birkaç gündür böyle. En sonunda -ki artık bu zorunlu- değiştireceğim o olacak. Umarım bir gün açık haline denk gelirsiniz. Kendileri yumurtalı, bezelyeli bir pilavdır. İlk pilavımdır diyebilirim ona çünkü ilk bağımsız pilavımdır.
    O köriden de ben hiçbir şey anlamadım ya. Kullanım alanlarını genişlettirmem gerek heralde anneme…

    Yorum tarafından gokcevil — Kasım 6, 2009 @ 3:30 am

  4. Yukarıda paragraf hatası var ama anlayın siz artık u_u;

    Yorum tarafından gokcevil — Kasım 6, 2009 @ 3:31 am

    • anladım ben onu. Don’t Panic😛🙂

      Ayrıca host konusu nazik konu. İyi seçmek lazım. Biraz bela sayılabilecek bir konu. Bakalım ben seçimimi düzgün yapabilecekmiyim😀

      Yorum tarafından saykomatrixx — Kasım 6, 2009 @ 4:32 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

