Saykomatrixx's Blog

Ekim 30, 2009

Championship Manager 01-02 Ölmedi (It’s Alive, it’s Aliive!)

Filed under: Oyun — Etiketler:, , , , , — saykomatrixx @ 3:08 pm

Şimdi nereden çıktı bu diyebilirsiniz. Hala  evde oynuyorum ve sıkılmıyorum. Championship serisinin tartışmasız en iyi veritabanı ve en iyi oynanabilirliğini sunan oyunu olmasından dolayı hala güncellemesi çıkıyor 01-02 versiyonunun.

Evet yanlış duymadınız, oyun güncelleniyor. Oyunun fanatikleri aradan geçen 9 seneye rağmen oyunu tarihin tozlu sayfalarına ayırmak gibi bir düşünceyi akıllarından bile geçirmiyorlar. Oyunda oynanabilen liglerdeki kadrolar, istatistikler, antrenör ve yönetici çizelgesini sürekli güncel tutmayı başaran bu sadık oyunseverlere bir teşekkürü çok görmemek lazım. Yürüyün be kim tutar sizi.

Şimdi hemen reçetemize geçelim ve neler yapmanız gerektiğini anlatayım. Efendim öncelikle elimizde CM 01-02 oyunu yükleme CDsi bulunmalı. Bunu ya Emule gibi bir kaynaktan veyahut bir torrent sitesinden edinebilirsiniz.

(Hadi size bir kıyak. Şu adresten http://www.mininova.org/com/1225160 utorrent veya vuze kullanarak kolayca indirebilirsiniz. Gün itibarıyle 16 seeder varki hemen ineceğini garanti edebilirim.)

Oyunu yükledikten sonra yapmanız gereken ilk iş Oyunun 3.9.68 yamasını yüklemelisiniz. Bu dosyayı şu adresten http://rapidshare.com/files/7417727/3.9.68_Guencellemesi.rar indirebilirsiniz.

Daha sonra yapmanız gereken iş ise Şu adresteki http://rapidshare.com/files/228461295/March09_Update.zip yüklediğim MART 2009 güncellemesini indirmeniz ve tüm içeriği oyunu açmadan önce oyunun yüklendiği klasörün içindeki data klasörüne (eğer farklı yükleme yeri belirtmemişseniz şu şekilde olacak adres yolunuz : C:Program FilesChampionship Manager 01-02Data) çıkartmanız. Aynı isimli dosyaları üzerine yazmak isteyince evet demeniz gerekecek.

Eğer oyunu Cd istemeden oynamak isterseniz Şu adresten de http://rapidshare.com/files/228461955/ppfcm68.rar no/cd crack dosyasını indirip içindeki exe dosyalarını programın yüklendiği klasöre (büyük ihtimalle C:Program FilesChampionship Manager 01-02) çıkartıp aynı isimli dosya var uyarında, üstüne yaz seçeneğini seçmeniz.  (ben asıl exe dosyalarının isimlerini ne olur ne olmaz diyerek değiştiriyorum. Olurda bi sorun çıkarsa diye. Siz de benim gibi yapabilirsiniz)

İşte şu anda elinizde en son mart kadrolarını içeren, cd istemeyen ve tadından yenmeyecek bir CM 01-02 oyunu. Tabi alıştığınız yeni yetenekleri bu yeni veritabanında bulamayacaksınız. Ama scout ve player search modları ne için var. Farenize kuvvet arkadaşlar.

PS: aslında elimde Nisan 2009 güncellemeleri de vardı ancak bilgisayarda kaydettiğim yeri bulamadım ve web adresine de şu anda ulaşamadım. Elime geçince en kısa sürede o database’in bağlantısını da vereceğim.

PS 2: Olur ya bir şekilde oyunu oynarken “There is not enough memory to run the game” tarzında bir hata alırsanız çözümü şu şekilde halledebilirsiniz. XP için (vista kullananlarda arasın bulsun ben nerde bilmiyorum) Denetim masası —>sistem—>gelişmiş—>performans kısmından ayarlar butonu—>Performans seçenekleri penceresinde Gelişmiş kısmını açıp—>Sanal Bellek kısmındaki değiştir butonuna basıp —-> Özel boyut kısmını işaretliyoruz. Başlangıç boyutu olaran 4000 En büyük boyut için 4092 yazıp tamam dedikten sonra tüm pencerelerde tamam diyerek oyunu çalıştırıyoruz. Oyunun bundan sonra sorunsuz çalışması gerekiyor.

Acayip illlegal bir blog girdisi oldu ama ne yapayım, bu da benim zaafiyetim😛

5 Yorum »

  1. slm dostum emeğine sağlık paylaştıgın günceleme link şifreli yazmayı unutuşsun galiba paylaşırsan sevinirim…

    Yorum tarafından özgür — Nisan 25, 2010 @ 1:54 pm

  2. Hangisi şifreli? Ben genelde koymam şifreli dosya ama ismini belirtirseniz ilgileneyim.

    Yorum tarafından saykomatrixx — Nisan 26, 2010 @ 4:17 pm

    • arkadaşlar ben bu oyunu çok seviyorum 2009 güncellemeyi türkçe olarak oynuyabiliyormuyuz?Ayrıca elimde oynadığım oyunda bazı ülkelerin örneğin isveç portekiz gibi u21 takımında hiç oyuncu olmuyor bunun sebebi ne olabilir acaba?teşekkürler.

      Yorum tarafından levent yılmaz — Nisan 28, 2010 @ 11:15 am

  3. Hocam türkçe oynayabiliyormuyuz derken? Ben bu programı hiç Türkçe menülü görmedim, gördüklerim ise sürekli database hatası verip oyun zevkinin içine ediyorlardı. Güncellemeleri paylaştığım farklı konularda açtım. Şu anda Nisan 2010 veritabanı güncellemesi çıktı. En kısa sürede yükeyip paylaşacağım.

    Yorum tarafından saykomatrixx — Nisan 28, 2010 @ 6:06 pm

  4. cok sevdigim bir oyun, isletim sistemim vista oyunu kuramiyorum hata veriyor. Nedenini biliyorsaniz , yardimci olursaniz sevinirim, tesekkürler

    Yorum tarafından kar — Eylül 16, 2010 @ 1:11 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

